Тьюторство - "Гімназія ОЧАГ"

Більшість батьків розуміють, що ніхто не зацікавлений в освіті їх дітей, як вони самі.

Проте у наш вік швидких рішень і лавини інформації у батьків частіше всього немає часу і знань для того, щоб організувати максимально оптимальне освітнє середовище для дитини. І тоді на допомогу приходить тьютор.

 

Слово «тьютор» (англ. наставник) уже ввійшло в наш активний словник. При тому хто такий тьютор і чим він відрізняється від учителя багатьом до цього часу до кінця не зрозуміле.

 Хто такий тьютор

   Тьюторство багатьма сприймається як цілком нове явище в процесі навчання, а між іншим воно існувало ще в ХІІ ст. Історично назва «тьютор» виникла в системі приватних університетів Англії. Були професори, які проводили заняття, і були тьютори – люди, які кожному студенту допомагали вибудовувати  його індивідуальну освітню програму, і допомагали визначитися, ким він хоче вийти з університету і на які лекції для цього треба ходити.

Тьютор – це людина, яка супроводжує індивідуальну освітню програму, що є результатом того, що дитина сама вибрала. 

У цьому плані тьюторство – це практика допомоги людини в його розвитку.

Чим тьютор відрізняється від учителя. Вчитель працює з колективом дітей різного віку чи різновіковими групами дітей і всіх чомусь навчає. Тьютор – це спеціальний  педагог, який не навчає фронтально. Його робота пов’язана  з тими речами, які кожний свідомий батько хотів би свою дитину навчити з умінням вибирати, з умінням усвідомлювати свої бажання, з умінням ставити мету і домагатись її.

І в освіті майбутнього тьютор, за прогнозами експертів, буде відігравати ключову роль.

Учитель може навчати де завгодно. Тьютор працює там, де влаштоване відповідне середовище. Завдання тьютора – створити таке середовище, щоб дитина могла сама проявити свою діяльність.

 Тьюторство в Україні.

Тьюторство як освітня позиція і технологія існує уже декілька століть та до останнього часу не була затребувана Українською системою освіти.

Фундаментальні зміни в освіті і в нашій країні зокрема, привели до зростання зацікавленості до тьюторства, як способу реалізації принципів індивідуалізації в навчанні. А цей принцип є одним із основних у системі відкритої освіти, яка формується.

І в жовтні 2011 на першому Всеукраїнському форумі відкритої освіти оголошено про створення Тьюторської Асоціації України (ТАУ). Колектив викладачі гімназії ОЧАГ, що є членом тьюторської асоціації України, бере активну участь в роботі, присвяченій цьому напряму: відвідує курси підготовки тьюторів, семінари, конференції.

Отже, і на даний час ми розвиваємо цей напрям і приваблюємо нових учасників.

Перші тьютори  України

 

 

Квітень 2016 року сесія на тему «Тьюторські технологиї як засіб реалізації принципу індивідуалізації в освіті»

 

Викладачі гімназії ОЧАГ - учасники експерименту – засвоюють тьторські компетенції